Een vriend is begin augustus 2013 betrapt op winkeldiefstal. Waarom heeft hij nog niks gehoord?

Een vriend is begin augustus 2013 betrapt op winkeldiefstal. Er is proces-verbaal opgemaakt op het politiebureau. Hoe lang duurt het voordat de boete op de deurmat ligt? Hij heeft nog niks gehoord. Ik vind het erg lang duren.

Toegevoegd na 9 minuten:
Het is nu namelijk al 3 januari 2014!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Als er proces-procesverbaal opgemaakt is hoort hij er nog wel wat van! Het ligt eraan welke prioriteit de politie stelt bij afwerking van de procesvebalen. Soms kan het lang duren voor je wat hoort!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+Plus, dit is juist het kan een tijdje duren voor het bij de politierechter komt. Er moet dus een advocaat bij de procedure betrokken zijn waar de verdachte naar het verloop kan informeren.
De verjaring voor een misdrijf waar meer als drie jaar op staat, wat in het geval van eenvoudige diefstal 310 Strafrecht) zo is, is 12 jaar.

Ik begrijp dat hem een boete is opgelegd. Die kan soms lang duren, een jaar... Soms iets meer. De kans is groot dat hij nog komt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verjaring is in dit geval niet van toepassing. De aanhouding heeft nl al plaatsgevonden.
De verjaringstermijn is de periode waarna iemand niet meer vervolgd kan worden in een strafzaak.