Ben ik als medebewoner verantwoordelijk voor het bestellen onder een valse naam?

Mijn moeder gebruikt een wehkamp account met een valse naam en ze bestelt vaak dingen online. Alle dingen worden thuis bezorgd en alles staat op mijn moeders naam.
Ik woon nog samen met mijn moeder.
Als er iets met mijn moeder gebeurt ben ik dan verantwoordlijk voor al die kosten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt het beste melden bij Wehkamp dat deze mevrouw op dat adres niet van plan is om de bestellingen te betalen, dan voorkom je medeplichtigheid aan diefstal. Je kunt dit desgewenst anoniem melden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Crea, die mevrouw is de moeder van de vraagsteller! En waar staat dat zijn moeder niet wil betalen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@defiance: Hoe bedoel je dat precies, je moeder gebruikt een valse naam en alles wat thuis bezorgd wordt staat op haar naam ?

Antwoorden (1)

Nee, je bent niet verantwoordelijk.

Maar de schuldeisers willen natuurlijk wel geld zien.
En die gaan proberen dat bij jou te halen.

En als het aankomt op deurwaarders: Als een deurwaarder op een adres komt om spullen in beslag te nemen, en op dat adres wonen meerdere personen dan worden alleen de spullen van de schuldenaar meegenomen. Dat betekent in de praktijk dat alle spullen van waarde en waarvan op dat moment niet aangetoond kan worden dat ze niet van de schuldenaar zijn meegenomen worden.....en terugkrijgen....dat kost vaak veel meer moeite dan je spullen ergens veiligstellen ( op een ander adres dus..)
Geen risico nemen...

De antwoorden in het kort:
* Als medebewoner bestaat het risico dat jouw eigendommen in beslag genomen worden.
* Je kunt dit voorkomen door rechtsgeldig aan te tonen welke eigendommen in het huis van jou zijn. Deze kunnen dan wettelijk gezien niet in beslag genomen worden.
* Een inbeslagname komt niet onverwachts. Er zijn meerdere aanmaningen en wettelijk verplichte schriftelijke aankondigingen aan vooraf gegaan.
Lees hier meer over de stappen die vooraf gaan bij een inbeslagname.

http://www.strafbetalen.nl/beslag-leggen-op-eigendommen-medebewoner