Kan mijn verleden (vrijspraak) achterhaald worden?

Hallo allemaal,

Ik ben nu 23 jaar en ik ben benaderd door een politieke partij om als kandidaat voor de gemeenteraad te werken. Ik ben gevraagd om zelfs op de verkiezingslijst te gaan staan, alleen vraag ik me af of mijn (onschuld) verleden kan worden achterhaald.

Ik ben namelijk toen ik 16 was met een meisje wezen shoppen die iets had gejat. We waren allebei opgepakt toen, ik als verdachte medeplichtige. Uiteindelijk ben ik na twee dagen verhoor vrijgelaten. Later kreeg ik ook een brief waarin stond dat ik ben vrijgesproken omdat er geen bewijs tegen me was. Ik had toen ook niks gedaan, dus dat was terecht . Ik ben dus ook niet eens voor de rechter verschenen. Nu vraag ik me af, kan dit naar boven worden gehaald door iemand? Want op zich ik heb natuurlijk geen strafblad, maar zou dit kunnen worden achterhaald? Door bijv de media of andere partijen die het misschien op mij willen munten? Want de partij waar ik wil aansluiten staat wel bekend om politici met een verleden. Dus ik denk dat ze mij als nieuwkomer helemaal zouden onderzoeken.

Ik hoor graag van jullie terug!

Groetjes

Toegevoegd na 14 uur:
Edit: iemand reageerde met dat ik niet kan zijn vrijgesproken omdat ik niet voor de rechter was verschenen. Betekent dit dan dat ik niet verder ben vervolgd door gebrek aan bewijs? Of dat ik onschuldig ben bevonden? En mocht dit kloppen, staat dit dan nog steeds in het systeem?

Weet jij het antwoord?

/2500

De media zal je verhaal als volgt weergeven , leugen 1 In Nederland word er niemand vrijgesproken door gebrek aan bewijs, dat gedeelte van je verhaal klopt in elk geval niet, een officier van justitie kan besluiten niet te vervolgen wegens gebrek aan bewijs.Verder ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is. leugen 2 Alleen een rechter kan uitspraak doen zoals vrijspraak en daar ben je niet verschenen dus ook dit is niet waar leugen 3 7 jaar geleden werd je bij een simpele winkeldiefstal, al beboet met een boete van € 150, waarna de rest administratief werd afgehandelt, waarom zou je dan voor medeplichtigheid 2 dagen verhoord worden. Conclusie Als een van de dingen die je schrijft waar is, Opgepakt voor een misdrijf ,dat geef je namelijk toe, en je liegt over de verdere afloop zal er wel meer stront aan de knikker zijn. Dus verder zoeken en reken er dan maar op dat de rest van het verhaal ,hoe smerig het eventueel ook mag zijn naar boven komt. Als ik voorzitter was van de partij waar je je kanidaat wil stellen zou ik je niet alleen niet aannemen ,nee ik zou je met zo'n verhaal ook als lid royeren .

Je bent vrijgesproken en je hebt niks strafbaars gedaan. Er valt dus ook niks te melden. Als je dat wel doet roep je de verdenking op dat je wel iets gedaan hebt, maar dat dat niet te bewijzen viel destijds.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100