Hoe bewijs ik dat mijn wagen daar niet was?

Heb net een boete(voorstel minnelijke schikking 110€) gekregen opgemaakt door een agent in Brussel, negeren van een stopteken. Ik ben op die datum niet in Brussel geweest en al nooit op die plaats. Ofwel rijdt iemand met mijn nummerplaat rond ofwel heeft de agent zich vergist. Ik kan bezwaar aantekenen, maar hoe kan ik bewijzen dat ik er niet was.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K
Amadea
10 jaar geleden
Heb je misschien een bonnetje met die datum en omstreeks dat tijdstip, met een plaatsnaam waaruit blijkt dat jij niet in Brussel kon zijn? Of heb je toen ergens gepind, dan kan het blijken uit het bankoverzicht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat bewijst niet dat jouw auto daar niet was Amadea, hoogstens dat die betreffende pinpas daar niet was...
Amadea
10 jaar geleden
Ik heb geen auto, dus die kon daar sowieso niet zijn!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hahaha
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je gsm gegevens , dus met welke personen je hebt gesproken , en als het moet kan !! Opgevraagd worden met welke gsm palen je mobiel contact maakt , ook in dien je niemand gebeld heb .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kapperkort: hoe moet dat bewijzen waar de auto toen was?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou Pelle, kom op, hoe dan wel? Je kunt m.i. beter zoveel mogelijk bewijs aanvoeren dan helemaal niks omdat 'dat toch geen zin heeft'.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan geen antwoord geven, ik weet niets van de Belgische wet.... de vraagsteller vraagt hoe hij bewijst dat zijn auto daar niet was. Pintransacties, bewijs waar jij bent of met wie je gesproken hebt helpt niets.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat hier geen foto is gemaakt gezien de beschreven situatie anders is het duidelijk: foto opvragen! Vaak zie je dan dat de auto anders is (qua kleur of striping of weet ik veel wat) of dat er een fout is gemaakt met het lezen van het nummerbord.

Antwoorden (2)

Ga eens goed na wat je die dag hebt gedaan, was je aan het werk, dan vraag je aan je werkgever een bewijs dat je daar was (vraag ook gelijk of hij/zij wil getuigen als dit voorkomt).
Was je thuis en heb je een gesprek met je buren gehad, dan vraag je dat aan hen.
Je moet bijna wel iemand tegengekomen zijn, die voor je wil getuigen.
Ook als je om 16.00 uur een bon hebt gehad en een uur eerder ergens anders was, dat je wel kunt bewijzen, en niet binnen een uur op de plek waar je bekeurd bent kon zijn, dan kun je dat aanvoeren.
Heb je dit allemaal niet, neem dan contact op met het juridisch loket, of jurofoon, zij weten vast hoe je dit op kan lossen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Net wat ik al in de reactie zei: je bent bezig te bewijzen waar JIJ was, daarmee bewijs je niet waar je auto was (en nee jij zult ook wel geen auto hebben, net als Amadea....) de auto kan daar prima met iemand anders geweest zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, ik heb inderdaad ook geen auto :), maar wie een auto heeft, heeft hem ook vaak bij zich, gaat niet meer op de fiets naar zijn werk, maar pakt voor 200 meter toch die auto. Als jij hem uitgeleend hebt, dan herinner jij je dat vast wel, je weet in ieder geval dat hij niet in Brussel was op dat moment.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja maar dat JIJ weet dat de auto niet in Brussel is omdat je hem niet uitgeleend hebt is toch geen bewijs?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar heb je gelijk in. Dan toch maar getuigen zoeken, die jou en jouw auto hebben gezien.
Stap 1 is het vragen om de boete in het Nederlands te ontvangen.
Stap 2 is het vragen om de regels voor het maken van bezwaar een Belgische boete toe gestuurd te krijgen in het Nederlands.
Stap 3 maak bezwaar en zet er een verhaal in waarom je auto niet in het Brussel geweest kan zijn. Een verhaal dat nooit jij nooit in Brussel geweest bent, dat je auto niet kan rijden zonder sleutels en dat jij de sleutels van de auto altijd bij je houd. Dus de sleutels zijn nooit in Brussel geweest en dus de auto kan ook nooit in Brussel geweest zijn. Maak maar een reeks van verklaringen de waar zijn. En laat hun maar de bewijzen dat je verklaringen niet waar zijn.
Het gaat er om dat zowel jij als de auto er niet waren.

Als je die dag een document hebt waarin jij of je auto genoemd in wordt en een plaats dan kun je die gebruiken.

Let op of alle details kloppen van de verklaring van de agent. Kenteken, maar ook de omschrijving van de merk auto, kleur van de auto, beschrijving van de bestuurder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom zou de boete niet in het Nederlands zijn? Verder: de vraagsteller kan toch een Belg zijn?