Kan Belg trouwen met een illegale vrouw?

hallo ,
ik heb 19 jaar en mijn vriendin is 18 jaar. we wonen allebei in België
We willen trouwen ,maar ze is illegaal in België. Zal dat kunnen?
En ga ze dan nationaliteit krijgen ,of iets voor in België te blijven ?
Ga ze mogen werken of iets van OSMW mogen krijgen?

Ik zou dat zo snel mogelijk weten
Dank u !

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K

Antwoorden (2)

Nee, zo simpel is het allemaal niet. Als je gaat trouwen moet je je kunnen legitimeren en je geboortebewijs (kopie ervan) kunnen laten zien. En ik ben bang dat dat voor je vriendin moeilijk zal zijn om dat voor elkaar te krijgen
anneliez
10 jaar geleden
Als jouw vriendin illegaal in België verblijft, dan zal ze uit een land komen waarvoor een MVV ( Machtiging tot Voorlopig Verblijf ) procedure verplicht is om legaal in België te kunnen wonen/werken en daar zijn heel veel regels vooraf aan verbonden voor beide partners om dit voor elkaar te krijgen. De site van de IND Nederland verschaft hier veel informatie over.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat gaat over Nederland. Zijn die regels niet anders in Belgie?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgi%C3%AB-route#Nadelen_van_de_Belgi.C3.AB_route In België is de procedure iets anders. Nederland voert een ontmoedigingsbeleid.