mag een werkegever mijn salaris zomaar korten met 4 E per uur zonder reden ?

Ze betalen well t minimumloon maar voorheen verdiende ik meer.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Nee, dat mag niet, daar moet jij toestemming voor gegeven hebben, schriftelijk, mondeling of stilzwijgend. Heb je niet kortgeleden je handtekening ergens voor gezet zonder eerst gelezen te hebben waarvoor, dan kan zoiets gebeuren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De werkgever kan het brutosalaris alleen korten als je dit bent overeengekomen. (Ik laat deeltijdww even buiten beschouwing).

Het NETTOsalaris kan wel lager worden. Bijvoorbeeld wanneer je vanaf een bepaalde leeftijd verplicht moet deelnemen aan een bedrijfspensioenfonds (al leidt dat wel tot grotere verschillen dan euro 4.-). Of wanneer de reiskostenvergoeding lager is geworden.
Computoon
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
€4,- per uur? Voor pensioen?
Computoon
10 jaar geleden
Ai, even over dat 'per uur' heen gelezen.
Met eur 4.- /uur pensioeninhouding zou dat leiden tot een kleine euro 700.-/maand inhouding voor het pensioen bij een volledige werkweek. Dat is iets te veel van het goeie...
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Hehe ik vond het al schokkend! Voor iets wat straks als ik 67 ben waarschijnlijk niet eens meer bestaat.