Wat wordt in de Omgevingswet bedoeld met een evenwichtige toedeling van functies aan locaties?

De gemeente dient in het omgevingsplan te zorgen voor een "evenwichtige" toedeling van functies aan locaties

Poet
7 jaar geleden
in: Wetgeving
2.1K

Antwoorden (1)

Daarmee wordt bedoeld dat gebieden gevarieerd moeten worden samengesteld. Er moeten dus bijvoorbeeld niet alleen woningen zijn, maar ook (voldoende, maar ook weer niet te veel) scholen, winkels, parkeerplaatsen, speeltuinen, sportfaciliteiten, groen etcetera. Een wijk zonder school of winkels (etcetera) in de buurt is niet aantrekkelijk om te wonen.

Toegevoegd na 19 minuten:
Op een website als bijvoorbeeld deze http://omgevingswet.dirkzwageroverheidenvastgoed.nl/hoofdstuk-04-algemene-regels-over-activiteiten-in-de-fysieke-leefomgeving/afdeling-4-1-algemene-bepalingen-voor-regels-over-activiteiten/paragraaf-4-1-1-algemene-regels/artikel-4-2-toedeling-van-functies-aan-locaties/ vind je meer informatie.
Antoni
7 jaar geleden
Poet
7 jaar geleden
Maar de Noordzee mag toch wel een hele ongevarieerde weidse functie water hebben?
Antoni
7 jaar geleden
Ja, dat mag natuurlijk. Voorzover ik weet beslissen de gemeenten overigens niet over wat er met de Noordzee wordt gedaan.