Mag je op zestienjarige leeftijd ijs op het strand verkopen zonder vergunning?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.9K

Het beste antwoord

Neen, je hebt op zen minst een vergunning nodig en ik vermoed dat je ook via een interimkantoor of meerderjarige zelfstandige moet werken zodat de belastingdienst weet wat je verdient hebt, want op alle werk (ook vakantiewerk boven een bepaald bedrag) moet belasting betaald worden. Ik denk ook dat je als minderjarige niet zelfstandig mag werken.

Nu lijkt me het risico om gesnapt te worden vrij laag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Nu lijkt me het risico om gesnapt te worden vrij laag'. Ik geef je nog geen 2 uur als illegale ijsverkoper op het strand. Dan heb je gegarandeert de politie aan je broek en kan je je zaakje opdoeken.

Andere antwoorden (2)

Niet als zestienjarige, niet als 40 jarige en ook niet als 8ojarige.

Een voedselproduct verkopen zonder vergunning mag maar een dag in het jaar, en dat is op koninginnedag.
En da's maar goed ook.

In Nederland zijn er strenge regels, en je moet aan heel wat eisen voldoen en vergunningen verkrijgen om voedsel te mogen verkopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee sorry dat mag niet. Je moet er een vergunning voor hebben.