Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan de politie uit je kenteken informatie halen van waar je woont?

Ik reed soort van weg van de politie, omdat ik geen vorm van stopteken zag. Dus reed ik weg alleen toen ik een steeg in ging zag ik daarna geen politie meer. Ik weet niet of ze de achtervolging hebben gestopt. Maar dat terzijde.

Ik vroeg me af of de politie kan weten waar je woont als ze je kenteken hebben, want ik woon letterlijk 100 meter van waar het allemaal gebeurde en ik vroeg me af van hebben ze mijn kenteken wel of niet want als ze weten waar ik woon konden ze bij mij langs gaan.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wetgeving
2.1K
TurfGraver
3 jaar geleden
Ja, je kenteken staat op naam, die naam (en adres) kunnen ze opzoeken.
Zo krijg je ook bekeuringen op kenteken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja de politie kan uit je kentekenregistratie je adres halen. Bij het kenteken wordt dat namelijk genoteerd
(Lees meer...)
ronron1212
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
+ en als de politie vindt dat je een overtreding hebt begaan vind je binnen afzienbare tijd een strafbeschikking op de mat. Het is niet de gewoonte van de politie om na het signaleren van een overtreding huisbezoeken af te leggen.
Je maakt mij wel nieuwsgierig waarom jij je zorgen maakt over het krijgen van een bekeuring of boete. Je wekt de indruk dat je iets op je kerfstok hebt.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Nee hoor ik heb niks aan de kerfstok, ik was gewoon benieuwd of de politie je adres kan achterhalen uit je kenteken. Want ik las ergens dat de politie bij je ouders op de deurmat kunnen te komen staan als ze je kenteken hebben achterhaald als je een regel hebt overtreden. Dus ik was benieuwd. +Hoelang kan dat duren voordat ik een strafbeschikking kan ontvangen?
TurfGraver
3 jaar geleden
Hoezo? Je hebt toch niets op je kerfstok? ;)
de volgende dingen kunnen ze zien

- Geldigheid APK
- Verzekerd (ja /nee)
- Open staande boetes (ja / nee)
- Gestolen (ja / nee)
- Geschorst (ja / nee)

en volgens mij had je die vraag hier al gesteld? je bent er niet gerust in blijkbaar
*adres ook natuurlijk
(Lees meer...)
Toegevoegd op 21 juli 2020 23:27: tekst
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding