Waar staat het in de wet dat het is toegestaan om je geslacht te veranderen?

Voor een schoolproject.
Weet iemand hoe dit wetsartikel heet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Er is geen wet die het toestaat of iets dergelijks. Er zijn wel wetten die de juridische en administratieve zaken regelen zodat men vooraf al kan weten wat er te wachten staat.
Iedereen kan zijn/haar naam wijzigen maar om je geslacht in de administraties gewijzigd te krijgen heb een een uitspraak van een rechter nodig, en die rechter wordt dus geholpen door het wetboek.
Lees er maar eens over op wiki
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets is pas strafbaar of verboden als dat bij wet, regeling of voorwaarden wordt bepaald. Omdat er geen bepaling is die dit verbiedt is het dus toegestaan.