Is de site miniinthebox.com illegaal?

Als je daar wat besteld komt dit door de doane heen of is dit illegaal?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Er is niets illegaals aan deze site. Wat jij echter bedoeld is of het kopen bij mininthebox consequenties heeft; en die zijn er wel degelijk. Als jij iets in voert vanuit China moet daarover o.a. invoerrechten betaald worden. Als jou pakje er door de douane uitgepikt wordt ben je dus de sigaar en moet je alsnog die rechten betalen, evenals de bijbehorende boete. De kans dat dit gebeurt is niet zo heel groot maar ja.....het blijft een gok natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is geheel afhankelijk van de waarde van de ingevoerde artikelen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tot 22 euro hoef je geen invoerrechten te betalen. Ik heb al zo vaak wat via miniinthebox gekocht. Alleen was het aankoopbedrag altijd lager dan 20 euro. En is altijd goed gekomen.
Bestel je iets wat duurder is dan heb je kans dat je invoerrechten moet betalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad. Ik bestel zo vaak iets bij hun. Ik heb pas nog een ketting gekocht van 4 euro, niks extra's voor hoeven betalen. Bij een andere site moest ik ooit 21,84 invoerrechten betalen voor een paar t-shirts en een vest (totaalwaarde 80 dollar ongeveer) dus dat is nog steeds goed te doen. Geen zorgen, de kans dat jouw pakketje eruit gepikt wordt is inderdaad heel erg klein.