Heeft de Hoge Raad nu eindelijk een uitspraak gedaan omtrent de kosten van een ID-kaart?

Ik heb begrepen dat de ID-kaart dan gratis wordt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (4)

Zo ver ik weet is er nog steeds geen uitspraak...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, er zijn vele recente bronnen die bevestigen dat deze zaak nog niet is beeindigd. Dus heeft de Hoge Raad nog geen uitspraak gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gerechtshof in 's-Hertogenbosch heeft beslist dat gemeenten een Nederlandse identiteitskaart gratis moeten verstrekken. Ze mogen daarvoor geen leges meer rekenen.

De uitspraak is nog niet definitief. De gemeente tegen wie deze zaak loopt, kan hier nog tegen in cassatie gaan. De Hoge Raad zal dan een oordeel geven over de uitspraak. Zolang de uitspraak nog niet definitief is, moeten bij de aanvraag voor een Nederlandse identiteitskaart leges worden betaald. Het is wel mogelijk om bezwaar tegen die leges in te dienen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nog niet, de procedure is nog steeds gaande