Echte leeftijd fout in paspoort?

Hallo,

Een kennis van mij heeft geen nederlanders paspoort.
hij heeft in zijn vaderland een paspoort aangevraagd om
hier een nederlandse naturalisatie aan te kunnen vragen
alleen staat in zijn paspoort van zijn vaderland dat hij van 1980 is en hier in nederland is hij van 1986 dus 6 jaar ouder dan hier staat geregistreerd kan dat een groot probleem opleveren tijdens het aanvragen hier voor een nederland naturalisatie ''nederlandse paspoort''

Mvg

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

ja natuurlijk. je kan donder op zeggen dat ze die dingen naast elkaar gaan leggen, en 6 jaar.... das niet niets hoor.

(waarom 6 jaar, wat was toen de situatie, wat kan de reden zijn geweest etc)

hij kan dan uitleggen waarom dit zo is. een fout laat je namelijk herstellen over het algemeen. tenzij het met opzet is natuurlijk. die mensen zijn ook niet van gisteren. er wordt veel vaker met leeftijden gerommeld, dus ik hoop dat ie wel een verhaaltje klaar heeft want hij krijgt zeker vragen hierop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook dat heb ik vaker gehoord, en het is niet altijd gelogen natuurlijk. als men alles achter moet laten is dit soms gewoon niet bekend. dan gaat het meestal over een jaartje, een andere datum, of een andere maand. van de andere kant wordt er ook regelmatig misbruik van gemaakt. vragen kan deze persoon dus echt wel gaan verwachten. zo kan het zijn dat mensen een land verzinnen, maar spontaan niet weten welke vlag er bij dit land hoort. bij alles wat niet helemaal klopt worden vragen gesteld. gewoon naar waarheid antwoorden is het beste. je kennis is echt niet de enige waarbij de geboorte datum niet duidelijk is, maar feit blijft.... 6 jaar is natuurlijk een behoorlijk aantal jaren.

Andere antwoorden (2)

Zoiets zou hem zijn hele leven achtervolgen, ook als ze dit in eerste instantie zouden accepteren. Dus altijd eerlijk zijn als het om geboortedata gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij kan bij twijfel vragen of ze een leeftijdsonderzoek bij hem uitvoeren. Daarbij wordt er gekeken naar de botstructuren van iemand om te bepalen hoe oud iemand bij benadering is. Aangezien uw kennis nu 31 of 25 jaar is kan alleen worden bepaald dat hij nu meerder jarig is.

Als hij toen hij naar NL kwam een paspoort heeft aangevraagd en daarin staat dat hij 6 jaar jonger is dan nu dan is dit document door middel van valse / foutieve informatie verkregen.

Dit kan negatieve gevolgen hebben voor de naturalisatie. Vooral als hij deze omissie "over het hoofd" heeft gezien om toen ter tijd als "minderjarige" makkelijker een verblijfsvergunning heeft bemachtigd.

In een uiterst geval kan hij worden terug gestuurd naar zijn geboorteland.