Wat zijn de regels in nederland over het in bezit hebben van paintball wapens en/of airsoft wapens?

Airsoft wapens niet verwarren met luchtbucksen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Die zijn niet toegestaan tenzij je lid bent van een erkende vereniging en volgens de website van de NABV zijn zij de enige momenteel. Er komt volgens die site nog een andere vereniging die daarvoor een aanvraag heeft lopen. Je moet je dus bij de NABV laten inschrijven. Dit schijnt overigens pas sinds 12 februari 2013 te kunnen.

Verder heb ik op een site van de rijksoverheid (25-1-2012) gezien dat alleen de lichtste categorie (IV) airsoftwapens gaat worden vrijgegeven maar niet in het openbaar mogen worden gedragen. En voor de andere categorieën gaan nog veel zwaardere eisen gelden zoals registratie en dergelijke.
Ceeve
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je mag sins kort in nederland airsoft wapens hebben mits je boven de 18 jaar bent en een airsoft wapenvergunning hebt voor meer info google de airsoft vergunning maar even. groeten