Wat gaat er gebeuren na 2 aangiftes van winkeldiefstal?

Er zijn deze week 2 aangiftes van winkeldiefstal door 2 verschillende winkeliers tegen mij gedaan. Ik ben nog nooit met de politie in aanraking geweest en heb er oprecht diepe diepe spijt van. Wat zouden de gevolgen hiervan zijn?Wie heeft hier ervaring mee?0 Ik moet komende week voor verhoor naar de politie.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je voor bijde schuldig word bevonden kan je zomaar 3 weken de gevangenis in moeten( sorry).

Je bent ontzettend stom en dom bezig. Maar dat wist je al. Geef gewoon antwoord op de vragen van de politie. De gevolgen zullen zijn een boete. Betaal deze dan ook......en op tijd. Dan ben je er vanaf. Succes.

In de winkel waar ik werk geven we bij betrappen op heterdaad een winkelverbod van een jaar. Dit doen we in samenwerking met de politie en die hebben een kopie van dit document. De persoon om kwestie krijgt een kopie en het origineel houden wij in een dossier. Dit getekend door alle partijen. Er word wel aangifte gedaan en bij betreden tijdens winkelverbod wordt gelijk de politie gebeld zonder waarschuwing.

Zij zullen jou vehaal willen horen. En de agenten zullen dit gaan verbaliseren. Maar omdat het nu om meerdere overtreding gaat zul je voor het gerecht moeten komen. Waar je een taakstraf en een voorwaardelijk straf gaat krijgen. Maar kan ook goed zijn omdat je nu een veelpleger bent dat het geen voorwaardelijke gevangenis straf zal zijn

Je kan, als je minderjarig bent, er vanaf komen met een HALT straf. Dat is een alternatieve straf, voldoe je aan die eisen van de straf, dan wordt het dossier niet naar justitie gestuurd. Je blijft wel in de registratie van de politie staan, maar je krijgt geen "strafblad". HALT kan alleen bij een bekende verklaring en met toestemming van jouw ouders/voogd. Ben je meerderjarig, dan kan je er een bekeuring voor krijgen, mits de waarde van de goederen onder een bepaald bedrag liggen. Bedrag rond de 150-250 euro. Echter dit wordt wel geregistreerd in het landelijke database, ofwel, wel een "strafblad" Ben je vaker "gepakt" dan gaat HALT niet meer op, en de bekeuring ook niet. Dan wordt er in beide gevallen een dossier opgemaakt die gaat naar justitie en die bepaalt wat er met jou gaat gebeuren. Ben je een "first offender" ofwel, je bent zoals je al aangeeft, nooit eerder met politie en justitie in aanraking geweest, zal dit een boete worden en hooguit een voorwaardelijke straf. (voorwaardelijk wil zeggen, mocht je weer in de fout gaan, komt wordt de voorwaardelijke straf uitgevoerd) Je moet naar het bureau om een verklaring af te leggen. Je zult als verdachte worden gehoord. Wees eerlijk en vertel exact wat je gedaan hebt, dat is uiteindelijk in jouw voordeel. Een leugenachtige verklaring, daar prikken de agenten en de officier makkelijk doorheen. Wijze les hoop ik voor je. Toegevoegd na 2 minuten: NB: Ik kan niet opmaken of je minderjarig bent, maar als je dit bent dan moet de politie jouw ouders in kennis stellen. Dus wees verstandig, vertel het ze, neem de schaamte en wees eerlijk. Ze horen het echt liever van jou dan dat ze het van een politieagent moeten horen.

Ik zou als ik jouw was even snel rechten studeren, want als men bewust is van een aantal zaken kan je er mee weg komen. Vergeet nooit dat je Godsrechten heb en die zijn mee genomen in t wetboek. Maar zo zijn er ook regels die geen wetten zijn, maar ze jouw wel gaan voorleggen als wetten. Niet bewust hier van zijn maakt t makkelijk voor politie en justitie de zaak snel op te lossen in een zekere zin door vals te spelen. Om je een beetje op weg te helpen. Een verhoor is geen verhoor, maar een contract bespreking. Een agent kan jouw niks maken als mens. Alleen als persoon. Zo heb ik nog wel meer interessante feitjes, maar zoek die zelf maar op. Veel interessanter om te doen ipv stelen

bij de meeste winkels staat er ca. 151 euro boete op diefstal.overlast etc. etc.

De pakkans voor winkeldiefstal is niet zo groot als mensen wel eens denken ; ik kan me dus maar heel moeilijk voorstellen dat het uitsluitend die twee keren zijn geweest, en dat je beide keren gesnapt bent. Vermoedelijk bestaat dat patroon dus al langer, en wordt je er NU pas ECHT mee geconfronteerd. Maar je geeft zelf al aan dat het om lullige dingetjes ging die je makkelijk kon betalen. Dan toch de impuls niet kunnen onderdrukken noemen we ' kleptomanie' en als dat nog maar pas begonnen is, zou ik zo snel mogelijk hulp zoeken bij het proberen daar iets aan te doen. Het heeft namelijk altijd een oorzaak, die eigenlijk nooit met te weinig geld of te weinig spullen, hebberigheid of zelfs gelegenheid te maken heeft. Je zaak zal hoe dan ook moeten voorkomen, want de aangiftes liggen er, maar misschien ben je uiteindelijk nog het beste af als je bijtijds open kaart speelt met bijvoorbeeld een familielid en hulp zoekt, als het even kan nog VOOR je daadwerkelijk met de billen bloot moet. Dikke kans dat daarmee dan terdege rekening wordt gehouden met de strafmaat, en het bij een voorwaardelijk blijft. Niet alleen de veroordeling is niet iets dat je alleen moet dragen, maar het achterliggende probleem moet worden opgelost, en ook dat red je niet in je eentje.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kleptomanie

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100