Hoe kan ik een psycholoog strafrechtelijk vervolgen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vervolgen kan alleen het OM. Misschien kan je aangifte doen? Heeft de psycholoog een strafbaar feit begaan?
fremar
7 jaar geleden
Waarom staat dit bij lichamelijke klachten?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@fremar: goeievraag!
Erna55
7 jaar geleden
Ik ben heel benieuwd welk strafbaar feit de psycholoog heeft gepleegd.
Wanneer hij inbreekt, een moord pleegt of diefstal pleegt, dan maakt maakt het niet uit wat zijn beroep is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zo'n vraag die meer vragen oproept dan er ooit een antwoord gegeven kan worden (althans een antwoord dat de vrager op weg zal helpen).
tinus1969
7 jaar geleden
Als de psycholoog BIG geregistreerd is, en fouten maakt tijdens het uitoefenen van zijn vak, kun je waarschijnlijk naar het medisch tuchtcollege stappen.

Antwoorden (1)

Niet, want daarvoor heb je geen bevoegdheid.

Als de psycholoog een strafbaar feit heeft gepleegd, kun je aangifte doen bij de politie.  Na het doen van aangifte, beslist het Openbaar Ministerie of de verdachte wordt vervolgd.
Computoon
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kan het OM nog wel proberen tot vervolging te dwingen via een artikel 12 Sv-procedure. Al zal je van goede huize moeten komen wil dit daadwerkelijk tot een veroordeling leiden.