Waarom zijn er zoveel muispadjes met 'antislip-schuim', terwijl dat helemaal niet antislipt?

Moet zulks niet verboden worden? Zulke muispadjes glijden met de muis mee... Niet echt handig. Er moet gewoon stroef rubber ofzo aan de onderkant... Niet van dat schuim. 't Zal wel lekker goedkoop fabriceren zijn, maar stroef is 't niet. De meesten zullen daardoor voortijdig in de prullenbak belanden. Dus onnodig misbruik van de aardse bronnen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zo'n waardeloos matje omgedraaid en met behulp van Pritt buddies slipt hij niet meer . Het schuimrubber van de onderkant is muismat geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ze in de kompoeterwinkel toch wel even uittesten?Koop je nooit een m(k)at in de zak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, je kan ze in de winkel testen.
Maar als je 10 via internet wil bestellen, lukt dat niet... :P

Antwoorden (2)

Het is goed dat je dit ernstige probleem hier aan de orde stelt. Het nadeel van de rubberen/schuimrubberen onderzijden is dat ze uitdrogen en kruimelig worden. En dat de matten iets duurder zijn om te produceren. Met de huidige optische muizen zijn muismatten niet meer nodig. Tenzij je op een spiegelende ondergrond werkt.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een beetje late reactie,maar wat gebeurt er dan?
AWM
14 jaar geleden
Probeer maar. Dan raakt de muis geheel de kluts kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn verschillende type (gladde?) bureau's waarbij ze niet _goed_ blijken te werken.
AWM
14 jaar geleden
Glad is niet erg. Spiegelen wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Glad en spiegelen gaat vaak samen, bij bureau's ;).
Ik vraag me trouwens af of de nieuwste muizen met laser óók last hebben van spiegelende bureau's. (Zo'n muis heb ik nog niet gehad. Maar dat zijn volgens mij dure muizen.)
De muismatjes raken hun tijd voorbij nu bijna iedereen optische muizen heeft. Ze blijven geproduceerd worden, vooral omdat het een leuke manier is om reclame te verspreiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn verschillende type (gladde?) bureau's waarbij ze niet _goed_ blijken te werken.