Hoe kan ik onderzoeken of een APV van toepassing is?

N.a.v. https://www.startpagina.nl/v/vervoer/autos/vraag/697107/berm-parkeren-ongeacht-binnen-buiten/?antwoord_id=1781617&tab=reactie-antwoord#2156334
@SimonV geeft daar (ik denk terecht !!!) aan dat soms een APV van toepassing is, waardoor je ergens niet mag parkeren.

Maar hoe kan ik gericht onderzoeken of er voor een willekeurige berm een APV geldt ?
Of wordt iets dergelijk altijd via borden aangegeven en kan ik, als er geen borden staan, er standaard vanuit gaan dat er géén APV van toepassing is ?

Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
tinus1969
2 jaar geleden
Als er een parkeerverbod in de berm is, dient dat uit borden etc voldoende duidelijk te blijken. Meer algemene kun je de gemeente bellen/mailen mbt wat er in de APV staat. Mss staat die ook op de website.

Het beste antwoord

Nee dat wordt niet altijd via borden aangegeven. Je moet enerzijds je gezonde verstand gebruiken of zoals het artikel zegt: "Belangrijk is het uiterlijk. Is het gebied versierd, liggen er stenen en/of stoepranden, dan zal eerder sprake zijn van een groenstrook waar niet op geparkeerd mag worden. Wees dus gewaarschuwd, voor u het weet staat u op een groenstrook." Anderzijds behoort ieder burger de wet te kennen. Raadpleeg dus voor de zekerheid de APV eerst. Zie bron voor voorbeeld dat het inderdaad niet altijd eenvoudig is.
erotisi