kunnen huiseigenaren ook ruilen onderling?

of doen ze dat al? (vraag t me af omdat ik weer eens iets zie over de stilstand in de woning verkoop...)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ja hoor, dat hebben wij net gedaan! Wij kochten zijn huis en hij ons appartement. Het gaat alleen gewoon via de reguliere weg bij de makelaar en notaris, dus qua kosten maakt het niet veel uit. Het is alleen wel erg fijn dat je beide je huis kwijt bent!
De overdrachtsbelasting is tot juli nog 2% trouwens, dus het is mooi als je van deze constructie gebruik kan maken. Het enige nadeel is, is dat je op exact hetzelfde moment moet gaan verhuizen.
On ohja, we hebben wel in beide koopcontracten op laten nemen, dat als één van ons de hypotheek niet rondkreeg, dat dan beide kopen niet door zouden gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan, het mag, het gebeurt, maar de belastingdienst zal toch zijn 6% willen incasseren, en de zaak zal ook op naam gezet moeten worden (en dat kost ook een paar centen).

Je zou natuurlijk in elkaars huis kunnen gaan wonen en er 'niemand' iets van vertellen, maar of dat op de lange duur verstandig is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke, dank je, interessant, te veel haken en ogen dus vaak om t de moeite waard te laten zijn........ dan snap ik ook waarom mensen met dit probleem zoveel met de prijs zakken, nou ja,ik snap het iets beter ......dank je nogmaals.