Verboden voor brommobielen.

Hoe komt het dat er voor brommobielen van te voren niet ergens een aanduiding of waarschuwing staat dat je na een aantal meters niet meer verder kan rijden omdat je dan een c9 bord voor je neus krijgt.
Zodat je bijna niet meer kan keren en er een gevaarlijke situatie kan ontstaan.

13 jaar geleden
in: Wetgeving
1K
itsme
13 jaar geleden
waar is dat, in welke stad, welke straat en bij welke zijstraat?

Antwoorden (3)

Ik zou als ik jouw was dit doorgeven aan de desbetreffende gemeente waar je deze situatie tegenkomt.
Wij kunnen je je echt niet vertellen waarom er geen bordje staat met :brommobielen niet verder rijden je kan er niet door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me een nogal onlogische constructie die je voor ogen hebt: dan zou er 100 meter voor elk verkeersbord een verkeersbord moeten staan met de waarschuwing dat er na honder meter een verkeersbord volgt. Het bord C9 zal toch op een logische plek geplaatst staan, aan het begin van de weg waarop de geslotenverklaring van toepassing is. Ik zou graag zien hoe dat bord erbij staat en waar, want zo in het "luchtledige" is het lastig om je vraag bevredigend te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar ik zelf ook brommobiel rijd is er meestal altijd wel een vervolgweg die de brommobielberijd(st)er wel op mag of moet nemen.En op wegenkaarten die je zo koopt kan je niet vertrouwen daar deze meestal verouderd zijn.Maar er hangt ook een hoop samen met de makers van navigatiemiddelen voor het wegennet.Zo is tomtom absoluut het minst geschikte navigatiesysteem voor een brommobiel daar het je gewoon snelwegen opstuurt terwijl je dit van tevoren uitgeschakeld hebt.Persoonlijk heb ik een betere ervaring met de apparaten van Garmin die op dat gebied nauwkeuriger zijn.Maar ook al denk je dat je verzekerd bent van het zuiverste navigatiesysteem, het blijft oppassen.Wegen veranderen keer op keer en dat is ook de reden om dit soort apparatuur " up to date" te houden.Ik rijd al 10 jaar schadevrij maar brommobiel rijden is en blijft altijd zeer goed opletten.Deze vraag is al volop op brommobielforums gesteld en beantwoord.Zoek maar eens met je browser op "brommobielforum"er zijn er genoeg.En als je je daar aanmeld zijn er genoeg mede brommorijders(zoals wij dat noemen) waar je met al je vragen terecht kunt.En anders is er nog het "Brommobiel-freaks forum" een nette site waar ik zelf ook graag kom en post(site in opbouw).