Pensioen is niet aan leeftijd gebonden, als je morgen 10 mijoen euro wint ga je overmorgen met pensioen, dus pensioen is een kwestie van geld.
de één gaat met 100.000 euro met pensioen de ander met 20 mijoen euro.
Als je van je hobby je werk hebt gemaakt, en je doet dat met vreselijk veel plezier, dan moet je er toch niet aan denken om met pensioen te gaan en je hobby niet meer uit kan oefenen, dus werk je dan zo lang mogelijk door, ga je iedere dag met veel tegenzin aan het werk, omdat je te weinig verdient, niet gewaardeert wordt, en een verschrikkelijke werkgever hebt, is het een martelgang, ja
dan neem je genoegen met een klein beetje.
Dus gedeeltelijk aan jezelf wanneer je met pensioen gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Over 9 jaar, op je 65e!

De nieuwe regeling geldt niet voor mensen die al 50+ zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet eenduidig te bepalen.

Sommige sectoren gaan eerder met pensioen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal gesproken zou ik zeggen..als je vijfenzestig jaar bent.

Echter in deze zeer onzekere tijden, kun je aan gedane beloftes met betrekking tot je pensioengerechtigde leeftijd nauwelijks enige zekerheid verbinden.

Dus zeg ik..hoop er maar op dat ze deze belofte..nu eens wèl nakomen..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je maar wilt. Je moet er dan wel rekening mee houden dat jouw pensioen beduidend lager zal zijn, dan wanneer je met je 65e gaat. Daarbij ontvang je waarschijnlijk pas op je 66e AOW. Het wordt dus geen vetpot.