Is het installeren van software d.m.v. een gekopieerde CD en originele licensie code legaal?

Ik vraag me af of je software mag installeren middels een gekopieerde CD of USB-stick/Externe Hardeschijf, maar wel een originele licentie gebruikt. Mag dit of is dit ook verboden, je beschikt namelijk wel over een originele licentiecode.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet zomaar met "een" originele licentie. Het moet JOUW originele licentie zijn. Dan mag het.

Antwoorden (2)

Als het jouw licentie is het het gewoon legaal je hebt betaalt voor de software
Met Windows bevoorbeeld kunnen grote bedrijven alleen licentie's kopen zonder cd's
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als jij de software zelf hebt gekocht, mag je er zoveel kopietjes van maken als je zelf wilt, voor eigen gebruik. Daarop is die licentie ook van toepassing.

Zo'n kopie kan je bijvoorbeeld in je kluis bewaren, voor geval van brand of diefstal in verband met inbraak.

Wat niet mag: van iemand anders een kopie maken en de software op je eigen pc installeren. Dat is een vorm van diefstal.

Op cd of usb-stick maakt geen verschil.