vanaf hoe laat mag je lawaai maken in de vakantie?

Onze buren zijn al een tijdje verhuisd en ze zijn nu het huis aan het renoveren voor de nieuwe bewoners. Echter beginnen ze redelijk vroeg aan de werken en maken ongelooflijk veel lawaai. Dit stoort de nachtrust van mijn dochters. Kan ik hier iets aan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
3.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe vroeg is redelijk vroeg?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rond 7 uur. Maar is de wetgeving in de vakantie anders dan in het schooljaar? Het is maar voor mijn kinderen, ze ondervinden hier veel last van.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon de reguliere tijden toch... Vakantie heeft er niets mee te maken...
Dus 7:00-22:00
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oké, danku.
Cryofiel
10 jaar geleden
Mijn idee zou zijn dat 07:00 tot 22:00 acceptabel is, waarbij het natuurlijk beleefd zou zijn om dat in te korten. Dus bijvoorbeeld pas om 08:00 beginnen met dingen die echt herrie maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou het ook kunnen vragen of ze iets later willen beginnen.
bamibal
10 jaar geleden
Stuur je dochters vroeger naar bed... ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Werktijden aanpassen zal niet gaan, als het voor de 1 vakantie is, is voor de ander een gewone werkweek. Het werk moet voor een bepaalde datum af zijn, daarom kunnen ze hier geen rekening mee houden.
Ritsuka
10 jaar geleden
vanaf 7 uur doordeweeks en 8/9 uur in het weekend
HeerVoldemort
10 jaar geleden
7:00 dat is echt belachelijk! Dat van 22:00 wist ik.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die 7 uur is ook vroeg als het geen vakantie is vind ik. In de flat waar ik vroeger woonde moest het stil zijn tussen 20:00-8 uur en die tijden houd ik nog steeds aan. Ze kunnen best de rustige klussen de eerste twee uur doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt inderdaad,vanaf 7.00 uur s'ochtends,om die tijd begint de bouw ook als er ergens gebouwd wordt,zelfs het heien.

Antwoorden (1)

vanaf 's morgen 7.00 uur mag je lawaai maken officieel maar het lijkt me wel zo netjes om rekening te houden met de buren dus ik vind vanaf 8.00 uur vind ik wel zo netjes.
Deze meetmethode kent drie geluid periodes:
-
dag: van 07:00 tot 19:00
-
avond: van 19:00 tot 23:00
-
nacht: van 23:00 tot 07:00. Bij dit geluidsniveau wordt 10 Decibel opgeteld.