Bestaan er snelle politieauto's?

Zoals een Ferrari, Lamborghini of Bugatti. Zo ja, worden die dan ook gebruikt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Jazeker, de politie van Dubai spant daarin de top. De politievloot bestaat uit Ferrari's, Lamborghini's, Bugatti's, etc.

Toegevoegd na 2 minuten:
*spant de kroon* dus
bamibal
10 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

geen officiele. want dat zou teveel kosten en niet efficient genoeg zijn. de meeste politie auto's zijn al erg snel. en is er is dan ook genoeg plaats om iemand in mee te nemen. in die auto's die jij bedoeld passen er maar 2 mensen vaak in. wat niet handig is bij een arrestatie. maar je hebt ze vaak voor de show die dure auto's als politie auto's
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die zijn er weldegelijk, maar niet in Nederland. In Dubai zijn er bijvoorbeeld een paar Bugatti politie auto's, en in Italie gebruiken ze Lambos.
Deze bestaan wel maar worden in Nederland niet gebruikt. Wel zijn er bijvoorbeeld in Italië Lamborghini politieauto's.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In Nederland heb je ze ook...! Ook Volvos die voor de politie in Nederland niet geremd zijn dus harder gaan als andere volos
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja , dan snelle dikke Audi's Mercedes , Bmw's ? Bron , eigen waarneming met opgezet blauw zwaailicht . Mogelijk hebben ze ook gepantserde uitvoeringen . Ten tijde van het vervoer Holleeder naar de rechtbank zag je dat ze daar mee het gerechtsgebouw in reden . Maar geen Lambo , of andere Italiaanse exoten gespot maar je Weel nooit . Nee lijkt mij niet functioneel ! Voor achtervolging is een heli veel doel treffender . In het verleden werd er met Porsche gereden , door de toenmalige rijks politie . Dag en nacht werden die dingen ingezet ze kregen nauwelijks tijd om aftekoelen , wat het onderhoud ten goede kwam . In die tijd ook Wel eens snelle capri's (2600rs) voor de onopvallende werk ook Alfa spiders gespot in de toenmalige rijkspolitie garage in delft maar dat bleef niet heel . In Frankrijk rijdt de politie op de snel wegen met heel snelle Subaru 's Die agenten krijgen daar voor een speciale race training (een stuk of tien zijn er daar in gebruik ) . Dus in Nederland wel dikke grote auto's (donker blauw , zwart ) waar het zwaai licht op het dak geklikt wordt .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die dingen waarmee ze high-profile gevangenen mee vervoeren/begeleiden zijn natuurlijk geen normale politieauto's. Interpol rijdt overigens wel in dat soort auto's. Met name in de grotere steden zie je ze wel eens in actie.
abu dhabi heeft een W-Motors Lykan Hypersport