Is het strafbaar als een leraar een relatie aan gaat met een oud-leerling?

In deze vraagstelling is de leerling al van school af nadat het 'contact' begon.

Toegevoegd na 5 minuten:
Leerling is volwassen dus er is geen sprake van pedofilie

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
4.3K

Antwoorden (3)

leerling is volwassen,

dan maakt het ook niks uit!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is gewoon legaal, leerling is volwassen en er is geen authoriteitspositie meer omdat de leraar nu niet meer de leraar is van de oud leerling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook al gaat de leerling nog naar school is het via de wet niet strafbaar als het een ongedwongen relatie is.

Of het gepast is en of de school wel maatregelen kan nemen zijn weer andere zaken, meestal wordt de leerkracht dan op non-actief gesteld en mogelijk ontslagen.