hoe/waar kan je opnieuw de officiële scheidingspapieren aanvragen?

als je niet alles meer origineel heb (niet kunt vinden, kwijt) waar kun je dan heen bellen om ze opnieuw aan te vragen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2K

Antwoorden (3)

je advocaat moet ze hebben en eventueel kun je bij de gemeente de papieren opvragen waarin staat dat en wanneer je gescheiden bent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daarvoor moet je bij je advocaat zijn
Als je ze niet meer heb kan je of via je advocaat of anders aanvragen bij de rechtbank, bel ze op en leg de situatie goed uit zodat het voor ze duidelijk is waarvoor je het nodig heb, je krijg dan een formulier toegestuurd die je in moet vullen met kopie identificatie opsturen en je krijg het naar x aantal dagen. Je moet wel wat gegevens opgeven zoals wanneer en eventueel zaaknummer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt inderdaad een kopie van je echtscheidingsconvenant vragen aan je advocaat of soms bij de rechtbank, maar de bewaarplicht is voor beide maar 5 jaar. Als je langer dan 5 jaar geleden bent gescheiden wordt het lastig.