hoe kan ik zien of ik boetes heb open staan?

ik wil gaan vliegen, maar ik wil weten of ik wel de grens over kan. bij welke instantie moet ik hier voor zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
3.3K

Antwoorden (1)

Bij het CJIB, het Centraal Justitieel Incassobureau. Zie het formulier op de bronsite.

"Opvragen van een overzicht openstaande zaken

U kunt een overzicht aanvragen van uw justitiële* zaken die zijn overgedragen aan het CJIB. Gebruik hiervoor het formulier 'Overzicht Openstaande Zaken CJIB', dat u onderaan deze pagina vindt.

Vul het formulier volledig in

Formulieren die niet volledig zijn ingevuld, kunnen wij niet in behandeling nemen. U ontvangt hierover geen bericht. Het is dus erg belangrijk dat u alle gevraagde gegevens invult. Vergeet ook niet het formulier te ondertekenen.

U kunt het formulier digitaal invullen. Print het vervolgens uit, onderteken het en stuur het naar het adres dat op het formulier staat vermeld.

Het formulier is een zogeheten pdf-formulier. Om het te kunnen lezen en invullen, hebt u het programma Adobe Reader nodig. Beschikt u nog niet over dit programma, dan kunt u het op de site van Adobe gratis downloaden.

Overzicht gaat naar het van u geregistreerde adres

U ontvangt het overzicht op het adres dat bekend is bij het CJIB, of waarop u bij de gemeente of Kamer van Koophandel bent geregistreerd. Als u een kopie van uw identiteitsbewijs mee stuurt, dan kunt u het overzicht ook op een ander adres ontvangen.

Overzicht opvragen voor iemand anders

Als u het formulier invult als gemachtigde, dan moet de persoon voor wie u het overzicht aanvraagt het formulier ook ondertekenen. U moet dan ook een kopie van een geldig legitimatiebewijs van deze persoon mee sturen. U ontvangt het overzicht in dat geval op het adres dat u op het formulier onder ‘Aanvrager’ invult.

Als een volmacht wordt verstrekt door een wettelijke vertegenwoordiger van een persoon onder 16 jaar of van een persoon die onder curatele of onder bewind is gesteld, dan moet u bewijsstukken overgeleggen waaruit die titel blijkt.
Aanvraagformulier Overzicht openstaande zaken05-04-2013 | pdf-document, 74 KB
* Voor een overzicht van zogeheten niet-justitiële zaken moet u terecht bij de organisatie namens wie het CJIB uw zaak/zaken int. Dit geldt bijvoorbeeld voor zaken die te maken hebben met het betalen van premie voor een zorgverzekering en die door het College voor zorgverzekeringen voor inning aan het CJIB zijn overgedragen. "

Toegevoegd na 3 minuten:
Justitiële zaken:
" verkeersboetes, boetevonnissen, strafbeschikkingen, transactievoorstellen, ontnemingsschikkingen, schadevergoedingsmaatregelen, ontnemingsmaatregelen, Europese boetes/confiscatiebeslissingen, taak- en vrijheidsstraffen
Computoon