Welke nationaliteit krijgen mijn kinderen als mijn grootvader Frans is?

Mijn grootvader had de Franse nationaliteit (ook op zijn paspoort)
Mijn vader heeft de nationaliteit Nederlandse/Franse (ook op zijn paspoort)
Ik heb de nationaliteit Nederlandse (op mijn paspoort) en Nederlandse/Franse in de Globale Basisadministratie (te zien via Digid).

Welke nationaliteit zouden mijn kinderen krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K

Het beste antwoord

Je kinderen gaan de Nederlandse nationaliteit automatisch krijgen het is ingesteld dat de derde generatie de nationaliteit krijgt. Je vader is naar Nederland gekomen en heeft dat aangevraagd, toen ben jij gekomen en heeft/ hebt je vader/jij het aangevraagd. Nu als jij vader wordt krijgen dan worden je kinderen automatisch Nederlander.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, duidelijk!

Andere antwoorden (1)

Dat hangt er vanaf op welke plek die kinderen geboren gaan worden, en wat de nationaliteit van hun vader is (indien jij daarmee getrouwd bent).

Toegevoegd na 2 minuten:
Of hun moeder, indien jij een man bent (en met die vrouw getrouwd bent).
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt en wat de grootvader is doet er niet toe.