waarom kost een ID vanaf je 14e 43,85?

Want als tot je 13e kost het maar 9,20

Toegevoegd na 3 minuten:
Want tot je 13e kost het 9,20

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

dat hangt van de gemeente af. bij ons krijg je je eerste ID gratis als je 14 wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke gemeente ??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kreeg m'n eerste id ook gratis ja..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij ons is dat ook zo
Omdat ze jou willen aansporen om voordat je 14 wordt een ID aan te schaffen. Vanaf de leeftijd van 14 jaar is het namelijk verplicht om deze te laten zien als hier om gevraagd wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk is het idd daarom. De prijzen verschillen overigens behoorlijk per gemeente.
Vanaf 26 juni 2012 is het ook voor kinderen verplicht om een id te hebben. Om de kosten niet te hoog te laten oplopen hebben ze het op 9,20 gezet.
Momenteel loopt er nog geen proces om de kosten helemaal weg te nemen. Dus gratis te maken. Maar dit is nog niet helemaal rond.

Wanneer die 9 euro nog steeds te veel is (je zal maar 5 kinderen hebben!) dan kan je daarvoor bijzondere bijstand bij de gemeente aanvragen. Hieruit volgt dan wel een inkomenstoets.

Toegevoegd na 55 seconden:
Herstel: momenteel loopt er nog EEN proce om de kosten helemaal weg te nemen.