Mijn (eerste) advocaat blijkt bij de formulering van de eis een fout gemaakt te hebben, kan ik haar aansprakelijk stellen?

De rechter heeft mijn eis toegewezen maar nu wordt er op basis van die foute formulering hoger beroep aangetekend.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ik zou je advocaat zeker aansprakelijk stellen, maar wel met de mededeling dat je het hoger beroep wil afwachten om te kijken of die fout ook gevolgen heeft. Blijkt dat het gevolgen heeft heb je in ieder geval al van tevoren de aansprakelijkheid bij je advocaat neergelegd. Ik neem aan dat je nu een andere advocaat hebt? (gezien het woordje "eerste") Ik denk dat je nieuwe advocaat wel kan kijken of hij die aansprakelijkheids-stelling kan regelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voor het antwoord op deze vraag lijkt me het goed om een deskundige te raadplegen, bijvoorbeeld de Jurofoon. Een goed site over recht is Rechtspraak.nl, misschien kun je die gebruiken voor het vinden van achtergrondinformatie.

(td)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan informeer hierover bij een rechtswinkel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bespreek dit met je huidige advocaat

Toegevoegd na 1 uur:
Op www.pabg.nl kun je gratis advies van een jurist krijgen. Werkt goed. Ik heb het pas zelf gedaan en kreeg binnen een paar dagen antwoord.