Mag een contract voor onbepaalde tijd bij de sportschool afgekocht worden met een duur maandcontract?

Ik heb een jaarcontract afgesloten bij de sportschool en dit wordt op dit moment stilzwijgend omgezet in een contract voor onbepaalde tijd. Ik kan het nu opzeggen met een maand opzegtermijn. Echter, deze maand zijn de maandelijkse abonnementskosten dan tweemaal zo hoog als in het 'normale' jaarcontract. Deze regeling van een maandabonnement is door de sportschool in het leven geroepen om klanten hun abonnement duur te laten afkopen. Dit is wel goedkoper dan klanten hun kwartaal dan wel jaarabonnement te laten afmaken. Heeft de spoortschool deze mogelijkheid in het licht van de wet van dam? Bedankt voor de antwoorden!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Men mag - behoudens wat er staat in de algemene voorwaarden - je niet zomaar omzetten in een contract waar je niet om gevraagd hebt, ook niet op basis van de Wet van Dam.

Wanneer in de algemene voorwaarden staat vermeld dat na een jaar het abonnement wordt omgezet in een maandcontract en jij van te voren had 'kunnen' weten wat dat maandabonnement kost, mag het mogelijk wel .