Mag de verhuurder zijn kamers ieder jaar opnieuw verhuren?

Ik heb een 1 jaar huurcontract in een studentenhuis. Nu ben ik op de hoogte gekomen dat de verhuurder al 4 keer op rij ieder jaar een nieuw contract afsluit. Zo ontvangt hij ieder jaar nieuwe bemiddelingskosten. Mag hij steeds na 1 jaar het huis opnieuw verhuren aan nieuwe mensen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begrijp de vraag niet helemaal.
Bedoel je dat er steeds huisgenoten weggaan en er nieuwe bij komen? Of dat hij alleen huurcontracten van 1 jaar kiest?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, moet jij er na een jaar uit of mag je wel blijven?

Antwoorden (2)

Ja dat mag, en de verhuurder ontvangt geen bemiddelingskosten maar het bedrijf waar de woning of kamer te huurstaat ontvangt dit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neen.

Als er geen nieuwe bewoners komen is het een verlenging van het bestaande contract.

Ook huurders van kamers vallen onder de huurbescherming waarin duidelijk wordt aangegeven dat een contract dan pas beëindigd als het pand daadwerkelijk verlaten wordt.