Mag je sleutels achterlaten in een kamer?

Ik huur een kamer en heb een ander huis gekregen. De huur wil ik opzeggen. Ik ga niet het hele verhaal vertellen, maar het komt erop neer, dat ik de huurbaas beter niet tegen kan komen. Ik zit alleen nog met de sleutels. Mag ik zeggen dat ik die achter laat in de kamer bij vertrek?
De opzegbrief verstuur ik aangetekend via de post.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Foto's maken met de krant van die dag erbij. Sleutels in aangetekende brief doen. En heb je bijv een huurachterstand, dan ben je wel je borg kwijt en reken maar dat je vroeg of laat toch het restant moet betalen.

Antwoorden (1)

Dat zou ik niet doen (maar het antwoord is ja mits dat mag van je verhuurder, die bepaalt dat namelijk)..... Het probleem is dat je samen moet zien dat je de kamer netjes hebt achtergelaten. Als je nu zomaar weggaat en de relatie is echt heel slecht kan de verhuurder achteraf zeggen dat de deur kapot is, de wastafel een barst heeft en je de kastjes niet schoon hebt achtergelaten met alle gevolgen van dien.

Even slikken, die vijf minuten overleef je wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zelf bijna in dezelfde situatie gezeten. Als het samen echt niet gaat, zorg dan dat je foto's hebt van hoe je de kamer achter laat. Geef de huisbaas ook duidelijk aan dat je de sleutels in de kamer legt. Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt natuurlijk dit ook door een vriend laten doen maar ik zou niet zomaar die sleutel achterlaten.