Mag je 100 telefoonhoesjes importeren uit china wanneer je geen bedrijf bent ?

Mogen deze aantallen alleen als bedrijf of maakt dat niet uit

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij elkaar heeft het trouwens een waarde van 50 euro

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
2.2K

Het beste antwoord

Ja het mag zeker maar je moet wel invoerrechten betalen. Je mag tot €22 vrij invoeren, daarna wordt het betalen. Je betaald (afhankelijk van de exporteur en verzendmethode) administratiekosten (+/- €8,-), invoerrechten (+/- 10%) en BTW (21%). Het kan zijn dat ze je pakket doorlaten omdat het verzendbedrijf er een lager bedrag op zet. Helaas wordt het sinds 1 januari 2013 beter gecontroleerd en een pakket met 100 hoesjes komt er waarschijnlijk niet makkelijk door.

Tot slot wil ik je wijzen op gebruik van logo's op hoesjes. Aangezien je een groot pakket importeert kan er een merkencheck worden uitgevoerd. Als er op de achterkant een logo staat van Apple, Samsung of een ander bekend merk is de kans erg groot dat je met intellectueel eigendom bescherming in aanmerking komt. Soms geeft een productfoto geen logo op een hoesje maar als je hem importeert staat het er wel gewoon op. Ze zetten het niet op de foto omdat ze zelf bang zijn voor gevolgen.

Conclusie, ja het mag zeker. Je moet zeer waarschijnlijk gewoon bij betalen en je moet zeker weten dat er geen logo's op staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja hoor, waarom zou je als particulier geen 100 hoesjes mogen hebben. Heeft niemand iets mee te maken behalve dan de leverancier. Bovendien tot €150,0 kan je invoerrechtenvrij die hoesjes naar NL laten komen:

http://www.invoercalculator.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet sarcastisch toch ? 'waarom zou je als particulier geen 100 hoesjes mogen hebben' klinkt sarcastisch haha . Anders dank ik u zeer voor uw antwoord. Ik ben namelijk van plan om ze te bestellen. Maar kan ik dan echt geen problemen krijgen ? Er staat geen merknaam ofzo op Groetjes, Anthony
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
€150?! Dat mocht je willen haha.