hutten bouwen in het bos is dit strafbaar?

stel er word een ondergrondse hut gebouwd midden in een afgelegen stuk bos, de hut is niet opvallend en veilig voor de dieren die hier ook geen last van kunnen hebben de hut is sterk genoeg om er over heen te lopen. zijn de mensen die deze hut hebben gebouwd in overtreding van een wet of regelgeving? zouden deze mensen er problemen mee kunnen krijgen? zelfs als ze verder geen overlast mee veroorzaken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
10.9K
tinus1969
6 jaar geleden
Je hebt in ieder geval toestemming van de grondeigenaar nodig.
TurfGraver
6 jaar geleden
Wat tinus hierboven zegt.
En veel eigenaars zullen het niet op prijs stellen dat er gebouwd wordt (op welk manier dan ook) op hun eigendom.
http://www.clo.nl/indicatoren/nl1262-eigendom-van-bossen

Antwoorden (1)

Ten eerste toestemming van de grondeigenaar.
Dan de overheid met het bestemmingsplan.
Een bos is iets anders dan een weiland en ook iets anders dan een woonwijk of een winkelcentrum.
Het ligt allemaal vast in wetten en je zou het wel kunnen doen, zeker (denk ik dan) als je zelf eigenaar bent van het bos, nog minder kans op ontdekking, maar als het nou verboden is.

Voor zulke dingen moet je naar de gemeente om ontheffingen aan te vragen en vertellen wat je precies wilt en bouwplannen en heel veel moeite doen om .... toestemming te krijgen en dan moet je dus al voorbij de grond/bos/eigenaar zijn.

Succes ermee!

Toegevoegd na 4 minuten:
Antwoord, als je geen toestemming van de boseigenaar hebt en geen vergunning van de gemeente/bouwcommissie, dan ben je wel strafbaar.