Mag de mediamarkt gebruikte spullen gewoon als nieuw verkopen?

Ik heb wel eens vroeger een game gekocht waar al op was gesaved of de tv die ik had gekocht was al uit de verpakking gehaald en bij sommige laptops zie je gewoon dat de seal er opnieuw op is geplakt..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
5.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die verpakkingen en folie die worden in ontwikkelingslanden erop geplakt, ik denk dat ze daar niet zo nauw kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, twas een gba game lang gelede en ook een paar jaar geleden een nds game.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik een laptop koop en hij is al gebruikt/uit de verpakking gehaald hoef ik hem niet, als ik 2000€ betaal wil ik hem ook in mint state..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is bekend dat de mediamarkt dit doet,vaak worden artikelen die binnen de omruilperiode worden terug gebracht gewoon terug gaan in de schappen,ook als er iets aan mankeert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Google maar eens op: worden gebruikte artikelen weer verkocht bij de mediamarkt
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Klopt spelletjes van de GBA safe je op de game zelf. Ik heb ooit een spelletje gehad waarbij ik niet kon saven. Die was stuk.

Antwoorden (3)

De prijs aangegeven in de winkel is de prijs die je betaalt voor een nieuw product. Als het een 2de hands product is dan horen ze dit aan te geven.

Producten die teruggebracht worden door consumenten worden normaal gesproken terug naar de leveranciers gebracht. Showroommodellen worden vaak tegen een lagere prijs verkocht of verloot onder personeel en mogen niet als nieuw verkocht worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat is wettelijk en in de theorie waar maar in de praktijk is totaal anders!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de praktijk moet je dan opletten. Merk je het op dan kun je klacht indienen. Niet bij mediamarkt zelf natuurlijk.
Klopt dit gebeurt bij mediamarkt en saturn(mediamarkt en saturn zijn 1).

Het voordeel is dat je makkelijker een aankoop doet en ze dus meer verkopen.

Zo heb ik 2 beamers teruggebracht en bij de 3de was ik pas tevreden.

Dus de volgende keer doe ik dat graag weer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook nog een compensatie gekregen!
Dat ligt een beetje aan wat je beschouwt als 'nieuw'. Net als veel andere winkels verkoopt de mediamarkt retour gebrachte artikelen. Bijvoorbeeld de nieuwe laptop is uit de doos gehaald, alle materiaal eraf en dan... om de een of andere reden is er iets niet goed waardoor hij wordt teruggestuurd.

Als het om een vage klacht gaat of als ze op de retourafdeling niet goed weten waarom een artikel wordt teruggebracht wordt de laptop opnieuw verpakt en verkocht. Soms heeft de winkel dan het geluk dat deze klant het gebrek niet opmerkt of wel accepteert.

Zo werkt het ook bij bijvoorbeeld Ikea. Ik bracht ooit een kastje met krassen terug en mocht een nieuwe gaan uitzoeken. Toen ik bij de stelling kwam lag mijn teruggebrachte doos alweer dichtgeplakt en wel op de pallet tussen de 'nieuwe' kastjes. Als je de mogelijkheid hebt, probeer dan als je iets koopt altijd te letten op de doos. Probeer er altijd een te kiezen die er goed, onbeschadigd en absoluut ongeopend uit ziet. Ook als je zelf niet kunt kiezen, kun je om een andere vragen voordat je gaat afrekenen.

Toegevoegd na 4 minuten:
In antwoord op je vraag: retouren mogen, als ze nog goed functioneren, opnieuw worden verkocht. echte tweedehands spullen (die door een ander gekocht en uitgebreid gebruikt zijn), mogen niet als 'nieuw' verkocht worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een welverdiende plus, mijns inziens het meest heldere en volledige antwoord. :D