Ik heb twee weken geleden een pakketje teruggestuurd en het bedrijf waarnaar ik het heb verstuurd, zegt het niet te hebben ontvangen. Wat nu?

Wie kan ik aanklagen? Ik had handschoenen gekocht en toen bleek dat ze niet nodig waren, mocht ik ze terugsturen.

Nu mail ik het bedrijf wanneer mijn geld kan worden teruggestort.. Geven ze eerst heel lang geen antwoord en na nog een mail melden ze dat ze 'm niet hebben ontvangen.

Wie kan ik nu aanklagen? Ik heb 't pakketje écht verstuurd.. En dat kostte me natuurlijk ook nog geld.
Dusss, post NL of dat bedrijf?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jij hebt bewijs dat die verstuurd is? Aangetekend? Track & Trace?
Zo nee, dan kan iedereen wel zeggen dat die verstuurd is....
Zo ja, vraag bij post.nl waar je pakje is gebleven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het hangt er bij mijn weten ook vanaf of jij er zelf voor gekozen hebt het zo te versturen, of dat het bedrijf je geinstrueerd heeft dat zo te doen. In dat eerste geval wend je je tot de post, in het tweede geval tot het bedrijf.
In beide gevallen zul je dienen aannemelijk te kunnen maken dat het verstuurd is natuurlijk.

Antwoorden (1)

Ik neem aan dat je geen bewijs van verzending (track & trace) hebt. Want dan kon je zien waar het pakket gebleven is.
In dit geval valt er naar mijn mening helaas niemand aan te klagen.
SimonV
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ als men geen bewijs heeft dat men het teruggestuurd heeft, houdt het op.