Kan je ook een boete krijgen voor 'te laat' vuurwerk afsteken, dus na 1 januari 2013?

Ik steek altijd op 1 januari rond 14:00
mijn restjes op in mijn achtertuin, kan je hier een boeten voor krijgen net als te vroeg afsteken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja.. Niet dat er veel kans is dat je gepakt wordt, maar het kan wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja want anders kan je op 22 februari ook nog vuurwerk afsteken.
paulus811
11 jaar geleden
Te laat afgestoken vuurwerk voor 2013 is te vroeg afgestoken voor 2014.
ItisILeClerc
11 jaar geleden
@ GiovanniS
Dat hangt af van je postcode en huisnummer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Postcode en huisnummer?!
ItisILeClerc
11 jaar geleden
Alleen je postcode is wel voldoende.

Het beste antwoord

Ja, want de legale tijden om consumentenvuurwerk af te steken is op 31 december vanaf 10:00u t/m 1 januari 2:00 ('s nachts dus). Alle andere tijden daarbuiten is het dus verboden. Dus er kan een boete worden uitgeschreven omdat jij je niet aan de wet houdt.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dit kan! Je mag maar van 10u 's morgens tot 2u 's nachts vuurwerk afsteken. Doet u het op andere tijdstippen bent u strafbaar en kunt u beboet worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Boete is vuurwerk afsteken buiten de daarvoor toegestane tijden.
Niet voor te vroeg afsteken.
Dus je krijgt gewoon dezelfde bekeuring.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na 02:00 uur in de nacht (01-01-2013) mag je geen vuurwerk meer afsteken. Dit staat vast, net zoals dat je niet vóór 10:00 uur in de ochtend mag afsteken.
Als je een boete kan krijgen door te vroeg afsteken (dit weet ik namelijk niet) dan ook voor ná 02:00 uur afsteken.