Mag ik zomaar een boog kopen?

Ik zag bij een winkel hier in de stad een boog te koop. Hier verkochten ze ook pijlen, zakmessen, kruisbogen, noem het maar op, zelfs luchtbuksen met een longrange scope erbij.

Mijn vraag is, mag ik zomaar zo'n bow kopen?
Ik vind hem echt mooi uitzien en zou hem graag aan mijn muur willen hangen, en af en toe eens in de tuin mee schieten.
Mag je deze bij je hebben? bij je dragen, op straat, of alleen in huis hebben?

Bij voorbaat dank.

Voorbeeld van zo'n boog:
http://www.archery-manufacturer.com/rimages/677/archery-bow-MK-CB010B-b.jpg

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pas wel op met die dingen. Zo'n boog kan echt enorm hard schieten. Zo hard dat ze wel eens door doelwitten heen gaan en nooit meer teruggevonden worden...

Antwoorden (1)

Antwoord kan heel simpel: Ja.

Zonder veel wetten bij te halen is dit waarom.
Het valt niet onder de wet "wapens en Munitie".
Het valt ook onder een sportartikel.

Kruisboog is in veel gevallen dan weer wel weer een wapen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lekker simpel en correct, +je
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje ;).. Btw moet er wel bij vertellen dat het verboden is om je pijl en boog gebruiksklaar(!!) bij je te dragen over straat.