Mijn vriendin en ik gaan binnenkort verhuizen naar een huurhuis. Moet dit op allebei onze namen staan of mag het ook dat alleen ik 'huurder' ben?

We gaan samen in een huurhuis wonen. De huurbaas vindt het prima als we allebei tekenen maar ook prima als alleen ik teken en zij er dan als het ware bij in trekt.

Is het toegestaan dat alleen ik het contract teken en zij erbij komt wonen of moeten we echt allebei tekenen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mag allebei. Zoek op google even de voor en nadelen (of via de verhuurder oid) op van 'inwonend' of 'medehuurder' zijn. Mbt rechten en plichten.

Het beste antwoord

Het mag idd allebei. Maar je moet een verder denken. Stel het gaat uit en zij staat niet ingeschreven, en jij besluit te verhuizen. Is het voor haar moeilijk om dan daar te blijven wonen. Want er zijn vast andere mogelijke huurders. Dus het is fair om beide in te schrijven. En goede afspraken maken wat te doen als het uit gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

toen mijn vriend zijn contract ging tekenen vroeg de notaris of ik ook erbij ging wonen... dat is nog niet zo het geval.. in de toekomst waarschijnlijk wel.. en die notaris zei dat ge dan da contract moet vervangen in samenwonend met " "
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat moet de notaris bij een huurcontract?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat vroeg ik me dus ook al af.
Misschien is dat in België zo?