Mag een bedrijf zomaar een bestelling annuleren?

Beste,

Weer een vraag, dit keer weer over de wetgeving. Maar dit keer een ander onderwerp, namelijk financiën.

Ik heb 3 weken geleden bij een vuurwerk winkel voor ruim 250 euro aan vuurwerk besteld. Was helemaal blij, maar ik vertrouwde de hele zaak niet zo en enkele dagen later bleek mijn vertrouwen juist te zijn toen ik me geld terug gestort kreeg, wat netjes is, want normaal gebeurd dat niet.

Nu zit het zo, dit bedrijf, noem de naam niet, privacy wet volgens mij, werd namelijk gek van mijn manier van praten. Oftewel, rare reden. Maar goed, aan de andere kant ook logisch, want had al vele e-mails gestuurd en via hyves contact gelegd, om te vragen hoe t nou zat met hun website en de rest. Dus, logisch dat ze gek werden, maar aan de andere kant, ga dan niet claimen dat je officieel open ben en klaar bent voor business, toch? Maar goed, zelfs met de irritatie die ik soms kan opwekken bij mensen, is een bedrijf hiertoe wettelijk toegestaan?

Nu heb ik al genoeg ander vuurwerk, beter en veel meer. Maar dit zit me toch nog steeds dwars. Want, nu moet ik freaking door het hele land rijzen, om 1 artikel te krijgen die ik heel graag wil hebben. Terwijl anders, t maar 15 minuten fietsen was. Ik ben gewoon benieuwd.

Weet jij het antwoord?

/2500

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100