Hoe kan ik mijn mobiel weer krijgen? En is het ook wettelijk verplicht dat ik mijn mobiel weer krijg?

Ik heb mijn sony xperia laatst aan elektronicabedrijf Boom in almelo gegeven omdat mijn beeldscherm kapot was, Boom heeft de sony opgestuurd naar Een bedrijf dat mobiel reparaties uitvoert helaas is Boom 2 dagen failliet gegaan Dus kan de mobiel niet afgeleverd worden Bij Boom omdat het niet meer bestaat, contact met Boom is niet meer mogelijk, Bedrijf waarnaar Boom de sony heeft opgestuurd is ook niet bekend.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

In het centraal insolventieregister kun je zien wie de curator is, in dit geval is de volgende info naar boven gekomen:

Curator: mr. J.M. Eringa

Adres: Postbus 126 7500AC Enschede

Telefoon: 053-4840000

Rechtbank: Almelo

Rechter-commissaris: mr. A.E. Zweers

Insolventienummer: F.12/642

Je aangeboden telefoon is en blijft jouw eigendom en daar verandert niks aan door het faillissement. Je kunt een brief schrijven aan de curator met het verzoek je eigendommen te retourneren. Eventuele reparatiekosten zul je wel vooraf moeten voldoen. Zie bron voor een voorbeeldbrief aan de curator.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Prima antwoord! Met deze gegevens is het antwoord ook voor anderen terug te vinden en te controleren op http://insolventies.rechtspraak.nl/Default.aspx: Naam: Foto De Boer BV
Correspondentieadres: Grootestraat 23 7571EK Oldenzaal
KvK-nummer: 06038524 Handelend onder de naam: FOTO EN VIDEO BOOM
Gevestigd te: Grotestraat 78 7607CT Almelo + 1 voor je antwoord! Ik wist niet dat er zo'n (online) register bestond! Ik heb weer wat geleerd! Dankjewel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idd het goede antwoord, je kunt de curator ook even bellen of aanschrijven of lopende orders afgewerkt worden, vaak is gewoon het geval! Dit gebeurd vaak binnen 6 weken. Zo kan de curator nog gewoon factureren. Plus van mij!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thnx voor de + en aanvullingen. Dacht de gegevens van de onderneming ook gekopieerd te hebben, gelukkig heeft Antoni die alsnog geplaatst :)
Antoni
11 jaar geleden
Ja, ik heb de gegevens er maar even bij gezet. Met het trefwoord "Boom" vond ik het bedoelde bedrijf niet terug op de website van het register. Daarom zocht ik de gegevens van het bedrijf via Google. Met de postcode en het huisnummer kon ik uiteindelijk wel de gegevens terugvinden in het register. Omdat dit niet makkelijk was, heb ik voor de vraagsteller de gegevens van het register gekopieerd en hier bij je antwoord vermeld. Jij hebt vást dezelfde zoektocht gemaakt.

Andere antwoorden (1)

Helaas, dat is driekeer heel erg vette pech. In principe zou je kunnen wachten tot de curator komt om Boom haar faillissement af te handelen, maar ik denk dat je één van de laatste in de rij van schuldeisers bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De curator is er al, zie onderstaand antwoord, en hij is geen schuldeiser. De telefoon is gewoon zijn eigendom en hij heeft dus verder niks met de boedelafwikkeling te maken, laat staan de rangverdeling van de schuldeisers.