Wildplassen is het plassen in het openbaar, op een plaats die daar niet voor bedoeld is, bijvoorbeeld tegen een boom, een lantaarnpaal, of in een portiek. Dit geeft veel overlast, met name vanwege de stank. Vaak wordt wildplassen via de APV (algemene plaatselijke verordening) verboden en daarom krijg je er een boete voor. Buiten de bebouwde kom is wildplassen vaak niet strafbaar, afhankelijk van de plaatselijke verordeningen die zich vaak tot de bebouwde kom beperken. Als je wordt betrapt op wildplassen, kost je dat €100. Als je 16 jaar of jonger bent kost je dat €50.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk maar aan rond de 100 eu
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens het feitenboekje 2012 is dat 120 euro

Zeden:

De weg niet reinigen na verontreiniging bij laden, lossen, vervoer of andere werkzaamheden:

Feit F 185: natuurlijke behoefte doen buiten daarvoor bestemde plaatsen binnen bebouwde kom; op welke plaats