Wat kan ik doen tegen huis terreur van een onbekende?

Ik word al een aantal jaar in mijn huis 'geterroriseerd' door onbekende. Dit duurt nu al ongeveer een jaar.
Zo word er ongeveer één keer per maand midden in de nacht meerdere keren aangebeld met als gevolg dat ik daarna nachtenlang bang in mijn bed lig.
Ik woon alleen en heb naar aanleiding hiervan met mijn familie afgesproken dat ze, in het geval dat ze 's nachts langs komen, mij mobiel bellen.

Daarnaast is er sinds deze week bijgekomen dat er in de loop van de avond dingen tegen mijn ramen worden gegooid als ik thuis ben. Vaak kuipjes yoghurt of appelmoes, met dus alle troep van dien, die ik dan weer kan opruimen.

Hierdoor voel ik me, met name 's avonds en 's nachts niet meer veilig thuis.

Toegevoegd na 55 minuten:
Ik heb van alle incidenten die zijn gebeurt tot nu toe notitie gemaakt om patronen te herkennen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

1. Aangifte doen, aangifte, aangifte doen. Elke keer weer.
2. Camera ophangen, die continu filmt en beeld opslaat.
3. Zodra je beeld hebt, dit aanleveren bij de politie.
4. Zorg ook dat je elke keer foto's maakt van de ellende die veroorzaakt is.

Toegevoegd na 39 seconden:
Aangifte en bewijs, daar komt het op neer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mr Tomaat, ik weet het niet maar misschien dat u het weet, mag je wel zomaar een camera voor je huis gericht op de straat ophangen? Illegaal verkregen bewijsmateriaal is geen bewijsmateriaal... En als aanvulling misschien kan je een fotocamera klaarleggen bij het raam dat wanneer je iets merkt je meteen erbij bent.

Andere antwoorden (3)

Ik heb hiervoor een camera geplaatst. Iedereen die zich in de buurt van mijn huis bevindt wordt gefilmd. Als er wat gebeurd kan je met de opname naar de politie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Als op jouw camerabeelden ook openbaar terrein zichtbaar is, zal de politie jou direct vertellen dat jouw camerabeelden illegaal zijn. Illegale camerabeelden zullen niet als bewijs worden gebruikt.
Je zou kunnen overwegen om ergens een camera neer te hangen, uiteraard niet in zicht. Mocht er dan weer eens iets voorvallen, dan weet je in ieder geval wie het gedaan heeft. Daarmee zou je dan ook nog naar de politie kunnen stappen, al betwijfel ik of zij iets met de beelden zouden doen.

Een andere optie is om een nep camera neer te hangen (in zicht), wat hem/haar wellicht kan afschrikken.

Al met al, een vervelende situatie..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerst klacht indienen tegen onbekenden bij de politie. Camerabewaking en alarmsysteem aanschaffen dat zou ik doen en met de bewijzen naar de politie gaan. Sterkte!