Gaat de entree leeftijd van kroegen net als dat van alcohol ook naar 18+?

We weten allemaal dat de leeftijd van alcohol naar 18+ gaat maar hoe zit het dan met de minimumleeftijd van een kroeg enz.? Kan hier nog geen duidelijkheid over vinden en misschien weet iemand van jullie het.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Hangt er vanaf waar je woont.
ik woon in Leeuwarden en daar is alles 18+
maar stel ik ga naar een dorpje toe dan kom je gemakkelijk binnen.

ookal kom je dan in een kroeg, mag je alleen non-alcoholise drankjes bestellen volgens de wet want je bent geen 18
Maar als kroeg elke keer weer te vragen aan de bar naar je ID pas is ook vrij storend. dus ik denk dat je idd 18 jaar moet zijn om in een kroeg te komen

Toegevoegd na 1 minuut:
* lees het woordje kroeg even in meervoud, sorry voor mijn typfout* Kroegen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus het is aan de kroeg zelf te bepalen? dank u
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ze kunnen dit momenteel nog zelf vast stellen maar ze moeten zich wel aan de wet houden door geen alcoholische dranken te verkopen aan mensen jonger dan 16 (op dit moment) dit gaat dus ook veranderen naar 18 jaar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank u wel :) dan weet ik voldoende