Bij het uitbrengen van een bod op een woning van de woningstichting mag het bod wettelijk niet teveel afwijken van de taxatiewaarde. Klopt dit?

De makelaar beweert dit. Ik kan dit nergens controleren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Je mag elk bod uitbrengen die jij wilt, daar is geen enkele wetgeving voor omdat te verbieden, dat zou namelijk de vrije handel belemmeren.

Wat wel wettelijk is opgenomen is dat een woningbouwstichting (vereniging) een woning niet goedkoper mag verkopen dan de huidige taxatiewaarde.

In het verleden zijn er namelijk te veel woningen verkocht aan huurders voor de prijs die de stichting heeft betaald toen ze gebouwd zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is een vrije marktwerking. Je mag alles bieden, ik zou een andere makelaar nemen die beter jouw rechten kent.