Tweedehands pc gekocht in winkel, wat zijn mijn rechten ? Kan ik deze nog terugbrengen ?

Mijn pc was stuk en moest gerepareerd worden. Zij hadden niets te leen. Iemand wees me op een zaak waar ze tweedehands computers hadden. Eenmaal daar vertelde mijn kennis dat de andere gerepareerd werd en het verwonderde de verkoper dat ik niet kon wachten tot hij gerepareerd was. Daarom denk ik dat hij zoiets had van die kan ik makkelijk wat aansmeren voor een te hoge prijs. Voordat hij de pc meegaf wilde hij hem eerst testen. Dat zou ong. 30 min. duren. Ik hoorde niets van hem dus we gingen na een half uur terug. Bleek dat hij hem niet had getest. Het testen bleek niet meer dan kijken of ie überhaupt aanging. Het was een erg oud model. Misschien werkt hij wel super en is er vanbinnen aan gesleuteld, dat bleek niet het geval. Aan de achterkant ontbrak een reep waardoor dat gedeelte open is. Na alles aangesloten te hebben leek hij het goed te doen. Een dag later deed de microfoon het niet meer terwijl ik had gezegd dat ik hem ook voor skype ging gebruiken. Er staan dingen aangeklikt die ik niet heb aangeklikt en uit zichzelf word het telkens opnieuw aangevinkt. Na een hoop ellende werkt de mic maar mijn vriend hoort me bijna niet en hoort zichzelf praten. XP heb ik geen cd van, wel een code dus die kan ik niet opnieuw erop zetten om te kijken of het probleem daarmee is opgelost. Hij is erg traag zeker voor de prijs van 150 euro. Heb ik recht om deze pc terug te brengen ? Heb 3 maanden garantie en hem vorige week donderdag gekocht. Voel me behoorlijk afgezet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Als je garantie hebt terug gaan. Maar voor 150 euro en een oud model kon je eigenlijk zelf beseffen dat je er weinig aan zou hebben.
Meer dan de winkel er een beetje aan laten sleutelen zit er denk ik niet in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is juist mijn punt, dat hij voor dit wrak 150 euro durft te vragen... Een oud model kast hoeft niet altijd wat te zeggen, vanbinnen kan er van alles zijn vervangen e.d. waardoor hij meer waard word. Hij zei dat er extra geheugen inzat en het voor Skype een prima ding zou zijn. Ik ben echter 2 dagen bezig geweest mijn mic aan de praat te krijgen tot frustratie aan toe. Dit ding is sowieso niet meer waard dan 50 euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is in een winkel gekocht. Je hebt recht op geld terug, reparatie of omwisselen voor zelfde prijs