Mag ik zomaar een luchtbuks vervoeren op de fiets of auto?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
8.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga er voetstoots van uit dat je meerderjarig bent....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo, ga je een drive-by doen? XD

Antwoorden (5)

vervoer van een wapen: het op de openbare weg of andere voor het publiek toegankelijke plaatsen bij zich hebben van een wapen dat zodanig is verpakt, dat het niet voor onmiddellijk gebruik kan worden aangewend.

Daarnaast stelt artikel 1.3.1 van de CWM :
Het vervoeren, dat wil zeggen: het deugdelijk verpakt (bijvoorbeeld in een foedraal, tas of koffer)transporteren van wapens en munitie
Het dragen, dat wil zeggen: het onverpakt bij zich hebben van een wapen op de openbare weg of ander voor het publiek toegankelijke plaatsen. Onder dragen wordt niet alleen het aan/ op het lichaam dragen van een wapen bedoeld (bijvoorbeeld door middel van een holster), maar ook het onmiddellijk binnen bereik hebben van een wapen. Als bijvoorbeeld de bestuurder van een auto een wapen onverpakt in zijn afgesloten achterbak meevoert dan valt dit ook onder de definitie van ‘dragen’.

Toegevoegd na 51 seconden:
Het mag dus maar wel deugelijk verpakt in een foudraal oid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, achter in de kofferbak van de auto mag wel,uit het zicht. En in een foudraal of kist op de fiets mag ook, als e.e.a niet herkenbaar is als een wapen.
jc54
12 jaar geleden
Dat ligt eraan of hij zogenaamd schietklaar is. Als hij in elkaar zit mag het niet (ookal zit hij in een zak/doos). Als hij in losse o.derdelen is mag het wel.
Ik hoop je vraag zo goed mogelijk uitgelegt te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Nederland mag dat.
'Particulieren' mogen het ook gewoon in bezit hebben...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag mits niet voorhanden.
Ja dat mag zolang je de hagel maar gescheiden houd van de bugs