Vanaf hoe laat mag je wegwerkzaamheden in een woonwijk uitvoeren. ?

We zaten om 04:30 al recht op in door een frees. Dat lijkt mij niet kunnen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
4.2K

Het beste antwoord

Het bouwbesluit geeft aan dat dat op werkdagen tussen 7 en 19 uur mag.
Maar in bepaalde gevallen kan ontheffing aangevraagd worden. Wat die gevallen zijn kan ik niet zo snel vinden, maar ik neem aan dat dat verband houdt met direct gevaar voor instoring oid.

"Tijdens het uitvoeren van bouw- en sloopwerkzaamheden kan lawaai worden veroorzaakt en daardoor hinder ontstaan voor de omgeving. Tot op zekere hoogte mag van de omgeving worden verwacht dat deze tijdelijke hinder wordt geduld. In het eerste lid is het uitgangspunt dat bouw- en sloopwerkzaamheden waarbij het geluidsniveau op enig moment hoger is dan 60 dB(A) in principe moeten worden uitgevoerd op werkdagen tussen 7:00 uur ’s ochtends en 7:00 uur ’s avonds."

http://www.bouwbesluitonline.nl/Inhoud/docs/wet/bb2012_nvt/artikelsgewijs/hfd8/afd8-1/art8-4
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je eem frees tegenkomt dan zijn het meestal asfalt werkzamheden. Dus er wordt een weg of een wegdeel opnieuw geasfalteerd. Op een drukke weg waar geen omweg mogelijkheden zijn voeren ze werkzaamheden meestal snachts en proberen ze het voor het spitsuur af te krijgen. Daarvoor zijn wel bepalde verguningen toegewezen, maar als je buurman opeens om half 4 gaat boren dan mag het idd niet, nee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Officieel mag dit vanaf 07:00 uur.

04:30 mag niet en kun je een (schriftelijke) klacht over indienen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tuurlijk mag het wel alleen het ligt er aan watvoor werkzaamheden zijn.