Mag je afbeeldingen die met auteursrecht beschermd zijn op een t-shirt afdrukken? (voor eigen gebruik)

Ik wil graag een afbeelding die ik op internet gevonden heb laten afdrukken op een t-shirt door http://www.spreadshirt.nl/.
Nou snap ik dat je niet zomaar honderden t-shirts mag maken en verkopen als wat er op staat van iemand anders is, maar hoe zit het met één t-shirt voor eigen gebruik?
Dit is de afbeelding waar het om gaat: http://i736.photobucket.com/albums/xx2/KyoTe44/Vault_Boy.png

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
2.2K

Antwoorden (2)

Alleen als je zorgt dat niemand die afbeelding kan zien. Als je ermee rond gaat lopen dan doe je (volgens de auteurswet) aan 'hernieuwde openbaarmaking'. Dat gaat je geld kosten.
escape
11 jaar geleden
Wanneer je een afbeelding op een T-shirt drukt,betekend dat,dat je hier mee iets uit wilt dragen als je het T-shirt in het openbaar draagt.
De afbeelding is voor iedereen te zien en dat is natuurlijk ook jouw bedoeling.
Je maakt in dat geval dus ge(mis)bruik van het werk van een ander.
Dus nee dat is niet toegestaan zonder de toestemming van de ontwerper van de afbeelding.
Draag je het T-shirt alleen in bed of thuis zonder het aan de openbaarheid prijs te geven,mag het natuurlijk wel.